Kontakt os, hvis du ønsker at booke et forløb, eller har ideer til, hvordan Domen kan bruges til leg og læring.

Kontakt os også meget gerne, hvis du allerede bruger Domen eller Domens arealer, og ønsker at fremme vilkårene for netop den måde, du bruger rummet på. 

 

På nuværende tidspunkt kan du booke forløb indenfor følgende emneområder:

  • Vand
  • Sæbebobler
  • Musik/lyd
  • Myrer
  • Matematik
  • Varme
  • Sekskanter
  • Sand 
  • Plastik
  • Feltgeografi 
  • Atmosfæren
  • Bucky-Ball-kemi

Vores læringsrum for børnehaver tager udgangspunkt i sanseoplevelser og bevægelse. Vi begynder besøget med kort introduktion, hvorefter vi kaster os ud i undersøgelser, leg og bevægelse.

Alle forløb tager afsæt i et spørgsmål, som børnene kan blive klogere på undervejs. Sammen hopper, synger, tegner, bygger og leger vi os klogere på verden.

  • Hvad er en meter?
  • Hvad er en myre? Hvordan samarbejder myrer?
  • Hvad er en trekant og en sekskant?
  • Hvad er sand?
  • Hvad er vand?
  • Hvordan former sæbebobler sig?
  • Hvordan lyder Domen indeni?
  • Hvad er plastik?

Domens leg og læringsrum understøtter især elevernes naturfaglige modelleringskompetence.

For alle grundskoleforløb i Domen gælder det at vi møder eleverne der hvor de er, og tager afsæt i det, de allerede kan. Herfra stiller vi sammen spørgsmål som åbner et læringsrum op. Hvert forløb differentieres efter klassetrin. Vi laver en eller flere aktiviteter, og afslutter med efterfølgende opsamling og refleksion.

  • Dome-matematik
  • Sæbebobler
  • Feltgeografi: byens klima
  • Vand og bæredygtighed
  • Myrerne i Domen - en samarbejdsworkshop
  • Domen - et bæredygtigt byggeri
  • Sand og bæredygtighed
  • Den naturfaglige modelleringskompetence

For gymnasiet er muligt at booke følgende forløb:

  • Feltgeografi
  • Bucky Ball/carbon- kemi og kreativ molekyle-modellering
  • Dome-matematik
  • Atmosfære-modellering